Правознавство


Інтерактивна вправа "Види відповідальності"


Інтерактивна вправа "Правознавчі терміни"

Інтерактивна вправа "Права людини"




  Мої методи інтерактивної і творчої роботи


Метод "Акваріум"



Індивідуальна робота




Міні-проект "Державні символи України"

 


Метод "Коло ідей"


Виховний захід "Козацькому роду нема переводу"





Позакласний захід в 10 класі
  Вікторина:

Твої права -  твої обов'язки

На дошці вивішується епіграф заняття: «Творчість - спосіб дії».
Учитель. Сьогодні в нашій країни неможливо побудувати правову, справді демократичну державу, без знання прав, свобод та обов'язків громадян України.
Історія свідчить, до яких трагедій може призвести зневажання та нехтування правами людини. І якщо загальнолюдським і свідомим прагненням стане бажання створити суспільство, де люди будуть вільні від страху ти злиднів, матимуть свободу слова та переконань, то одним із шляхів реалізації цих прагнень буде правова свідомість і правова культура кожної окремої людини.
Наш урок панорамний і складатиметься з фрагментів раніше підготовлених уроків. Ви працюватимете в групах. Наприкінці уроку капітану команд мають оцінити відповідь кожного члена команди та виставити бали на спеціальному аркуші.
І фрагмент. Навчально-дидактична гра «Щасливий випадок».
На столі стоїть «Чарівна лампа1» — житло джина. У ній міститься 12 маленьких манускриптів — запитань. Один із манускриптів — «щасливий випадок».
Представники команд по черзі виходять і беруть подарунок джина -— запитання. Відповідати потрібно відразу, і команда може прийти на допомогу своєму гравцю. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Запитання.
І.Яким чином реалізовано принцип рівності громадян у Конституції України?
2.Що сказано в міжнародних документах про право на громадянство?
3. «Загальна декларація прав людини» — це обов'язковий документ чи моральне зобов'язання?
4.Як класифікуються обов'язки громадян України?
5.Яка мета «Загальної декларації прав людини»?
6.Що означає поняття «громадянин»?
7. Які права ви вважаєте невід'ємними? Чому?
8.Які сучасні Міжнародно-правові документи є стандартами в галузі прав людини?
9.Хто такі апатриди?
10. Що таке « права людини » ?
11.Що таке обов'язок людини?
12. «Щасливий випадок» — ви виграли 1 бал.
II фрагмент. Конкурс на тренування пам'яті.
Командам пропонується відгадати за ілюстрацією, яке історичне місце на ній зображене, та яка пам'ятка правової культури пов'язана з цією де­ржавою. Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали. Час на обговорен­ня — 1 хв.
Ілюстрації.
І.Капітолій.
2. Біґ-Вен.
3. Версаль.
III фрагмент. Правова анкета.
Конкурс являє собою письмове анкетування на знання правових фактів, положень, крилатих висловів.
Запитання кожна команда складала самостійно, групуючи їх за блоками та виконуючи роль журналістів і науковців — правознавців. Кожна команда один раз ставить запитання та двічі — відповідає на запитання суперників.
Команда готувала по два плакати з однаковими анкетними запитаннями, які вручають опонентам. Перемагає та команда, яка швидше й правильніше запише відповіді на запитання анкети. Час на виконання завдання — 3 хв. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
  IV фрагмент. Аналітичне завдання.
Командам пропонуються групи слів, одне з яких буде зайвим за певною логікою. Вони мають відокремити його та пояснити, чому це слово є зайвим. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Час на обговорення — ЗО с.
Групи слів.
1.Князь, сотник, гетьман, президент.
2.Верховна Рада, Державна Дума, рейхстаг, конгрес, Верховний Суд.
3. Київська Русь, гетьманщина, Україна, Руська правда. ,
V фрагмент. Правовий турнір.
Турнір проводиться колективно всіма трьома командами. Команди по черзі ставлять запитання сусіднім командам і відповідають на поставлені за­питання. Якщо на запитання не надійшла відповідь, право відповіді отримує інша команда. За відсутності правильної відповіді відповідає та команда, яка поставила запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Запитання.
1. Що таке правова власність?
2.Що являє собою Хартія прав людини?
3. Сформулюйте підстави набуття громадянства України.
4. Як ви можете пояснити вислів «Загальної декларації прав людини» про те, що люди мають діяти щодо один одного в дусі братерства?
5.Як ви гадаєте, чи можливе обмеження державою права громадян на вільне пересування? За яких умов?
6. Чи має право держава обмежувати виїзд за кордон?
7. Що означає право на свободу світогляду та віросповідання?
8. До якої групи прав належить право на участь в управлінні державою.
9. Який життєвий рівень слід уважати достатнім?
10. Що означає світський характер освіти?
11. Що таке авторське право?
 12.Що означає обов'язок захищати Вітчизну?
13. Які конституційні обов’язки вам відомі?
14.Що таке інтелектуальна власність?
15.Які конституційні обов'язки ви виконуєте сьогодні?
16.У чому виявляється єдність прав та обов'язків.
17.Хто не може бути прийнятий до громадянства України?
18.Що таке політичні права?
19.Що таке громадянські (особисті) права?
20. Що таке соціально-економічні права?
21.Що означає право володіти, користуватися, розпоряджатися?

VI фрагмент. Літературно-правовий конкурс.
Учням пропонуються певні ситуації з відомих казок, мультфільмів, кіно­фільмів, а вони мають перенести казкові події в Україну 2004 р. і дати право­ве пояснення про ті чи інші дії героїв, згідно з Конституцією України. Час на обговорення — 3 хв. Повна та правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
Ситуації.
1.Пригадайте мультиплікаційну стрічку «80 днів навколо світу». Дію­чими особами цієї строчки були Філіас Фог, Паспорту, Містер Фікс. За деяких причин Містер Фікс заздалегідь знав, куди прямує Містер Фог і Паспорту. Як він про це дізнався і які Конституційні права при цьому були порушені?
2.Пригадайте відому казку «Снігова королева». Могутня королева ви­крала Кая та перемістила його до Лапландії, бажаючи зробити його своїм спадкоємцем. Які Конституційні права при цьому були пору­шені?
3. Пригадайте казку «Дюймовочка». Героїня потрапила в складну ситу­ацію, була викрадена Жабою, яка хотіла видати її заміж. Які права були порушені?
4.Пригадайте відомий роман А. Дюма «Граф Монте-Крісто». Головний герой здолав усі труднощі та став досить заможною та титулованою людиною завдяки знайденому скарбу. Як ви вважаєте, чи мав він пра­во привласнювати цей скарб?
5. Як би ви розв'язали суперечку між котом Матроскіним і собакою Ша­риком щодо того, хто є власником телятка, що народилося від корови, яку Матроскін узяв в оренду? Мотивуйте свою відповідь.
6.Наскільки правий був Остап Бендер, коли звертався до громадяни­на Корейка, як «юридична особа» до «юридичної особи»? Мотивуйте свою відповідь.
Наприкінці гри журі підраховує бали. Виходячи з набраних балів, капіта­ни команд виставляють оцінки за урок кожному гравцеві, коментуючи їх.


                 
Календарний план 

9 клас                             


 ПРАВОЗНАВСТВО
                                                             9 КЛАС
                                                          ( 35 ГОД.)
  Дата
                   Зміст навчального матеріалу
      Д/з
1

ВСТУП
Мета, завдання, особливості курсу.
Опрац. § 1, с. 3-5


РОЗДІЛ 1. ПРАВИЛА І ЗАКОНИ У СУСПІЛЬСТВІ ТА ТВОЄМУ ЖИТТІ

2

Що таке правила та як вони виникають. Які правила існують у суспільстві. У чому призначення правил.
Опрац. § 2, с. 6-12
3

Що таке право. Норми права та галузі права. Які суспільні відносини називають правовими.
Опрац. § 3, с. 12-18
4

Що таке закон. Як приймаються закони. Підзаконні акти та їх значення для життя громади.
Опрац. § 4, с. 19-28
5

Яка поведінка є правомірною. Що таке правопорушення.

Опрац. § 5, с. 28-35
6

Юридична відповідальність.

Опрац. § 6, с. 36-39
7

Що таке конституція. Як конституція врегульовує життя громадян України.
Опрац. § 7, с. 40-44
8

Узагальнення.
Повт. § 1-7, с. 6-44


РОЗДІЛ 2. ТИ – ЛЮДИНА, ГРОМАДЯНИН, ЗНАЧИТЬ МАЄШ ПРАВА

9

Що таке права і свободи людини. Загальна декларація прав людини. Конвенція ООН про права дитини.
Опрац. § 8, с. 46-58
10

Що означає бути громадянином держави. як набути громадянства України.
Опрац. § 9, с. 58-64
11

Конституційні права і свободи людини і громадянина.
Опрац. § 10, с. 64-70
12

Право на освіту в Україні. Права та обов’язки учнів, учителів і батьків у навчальному процесі.Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави. Що таке самоврядування.
Опрац. § 11, с. 71-76
13

 Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави. Що таке самоврядування.
Опрац. § 12, с. 77-83
14

Узагальнення.
Повт. § 8-11, с. 46-76


РОЗДІЛ 3. ТИ І ЦИВІЛЬНО – ПРАВОВІ ВІДНОСИНИ

15

Що таке право власності. Як реалізувати право власності. Якими правами наділені неповнолітні власники.
Опрац. § 13, с. 88-96
 
16

Які договори є ці вільно – правовими. Які договори можуть укладати неповнолітні.
Опрац. § 14, с. 97-105
17

Як захистити особисті немайнові та майнові права. Як успадкувати майно.
Опрац. § 15, с. 105-111
18

Як успадкувати майно.
Опрац. § 16, с. 111-117
19

Хто такі споживачі, продавці, виробники, виконавці. Як захистити права споживачів. Які організації та установи допомагають споживачам у захисті їхніх прав.
Опрац. § 17, с. 117-123
20

 Узагальнення.
Повт. §13-17, с. 88-123


РОЗДІЛ 4. ЗАКОНИ  В ЖИТТІ ТВОЄЇ СІМ’Ї

21

Що таке сім’я і шлюб. Як укласти шлюб. Особисті немайнові та майнові права і обов’язки подружжя.
Опрац. § 18, с. 124- 134
22

Взаємні права і обов’язки батьків дітей.
Опрац. § 19, с. 134-140
23

Як держава захищає права дитини.
Опрац. § 20, с. 140-145


РОЗДІЛ 5. ТВОЇ ПРАВА У ТРУДОВИХ ВІДНОСИНАХ

24

Право на працю в Україні.
Опрац. § 21, с. 146-154
25

Як укласти і розірвати трудовий договір.
Опрац. § 22, с. 155-161
26

Де можуть працювати підлітки. Як законодавство
 регулює працю неповнолітніх.
Опрац. § 23, с. 161-166


РОЗДІЛ 6. ТВОЇ ОРІЄНТИРИ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ ТА КРИМІНАЛЬНОМУ ПРАВІ

27

Які відносини регулює адміністративне і кримінальне право.
Опрац. § 24, с. 168-176
28

Що таке злочин. Які ознаки та види злочинів. Що таке склад злочину.
Опрац. § 25, с. 177-182



29
          
Що таке кримінальна відповідальність і кримінальне покарання.
Опрац. § 26, с. 183-189
30

Правохоронні органи в Україні.
Опрац. § 27, с. 189-198
31

Коли порушується кримінальна справа.
Опрац. § 28, с. 198-204


РОЗДІЛ 7. ТВОЯ ПОДОРОЖ У СВІТ ЮРИДИЧНИХ ПРОФЕСІЙ

32

Які юридичні професії існують.
Опрац. § 29, с. 205-211
33

Узагальнення.
Повт. § 18-26, с. 124- 211
34

Резервний урок.

35

Підсумковий урок.



5 коментарів:

  1. Крамаренко Валентина21 грудня 2014 р. о 11:53

    Дуже цікавий та пізнавальний матеріал

    ВідповістиВидалити
  2. Взяв на озброєння ваші цікаві інтерактивні вправи. Сподіваюсь вони принесуть результати. Впевнений, що у вас є ще багато цікавинок, адже ви не так давно створили свій блог. Тому розширюйтесь, наповнюйтесь цікавою інформацією, а я вам бажаю творчого натхнення і успіхів.

    ВідповістиВидалити
  3. Богдан Васильович Ви розмістили досить цікавий та пізнавальний матеріал. Для своєї роботи я взяла також важливу інформацію, яка розміщена на Вашому блозі. Хочу побажати Вам не зупинятися на досягнутому. Нехай Ваша щоденна, самовіддана праця буде легкою і радісною, сповненою творчістю та натхненням до нових звершень.

    ВідповістиВидалити
  4. матеріал цікавий і корисний.

    ВідповістиВидалити
  5. Сидоренко Наталія23 грудня 2014 р. о 17:50

    Богдан Васильович! Ви зацікавлюєте розмаїттям видів роботи!

    ВідповістиВидалити